Potențialul industriei auto românești este mai ridicat decât în Europa Centrală și de Est, potrivit companiei de consultanță BearingPoint, care apreciază că dezvoltarea viitoare a acestui sector va genera atât riscuri, cât și oportunități pentru economiile statelor est-europene și firmele de profil.
„Fenomenul instabilității pieței nu este nou, dar natura și amploarea s-au modificat. Volatilitatea în creștere a vânzărilor și a marjelor de profit a crescut. Companiile trebuie să stăpânească arta «adaptibilității»”, a declarat Stefan Penthin, partener al firmei de consultanță BearingPoint, la conferința „Mediafax Talks about Auto Industry 2013”.
El a arătat că dacă abordarea tradițională a firmelor de profil se concentra pe performanța operațională și IT, orientarea viitoare va implica suplimentar și tehnologiile de ultimă generație.
Pe fondul costurilor de producție mai avantajoase, mulți jucători din industria auto iau în calcul transferul activităților din Vestul în Estul Europei, potrivit sursei citate.
„Costurile de producție actuale din Europa de Est sunt în continuare mult mai reduse comparativ cu cele din Vest”, a spus Penthin.
Pentru economiile est-europene, infrastructura de transport și de date este esențială pentru a putea profita de dezvoltările viitoare.
În același timp, pentru firmele din est, stabilitatea politică, performanța operațională și informațională vor fi principalele elemente care vor face diferența între succes și eșec.